Nuolat didėjanti konkurencija krovinių pervežimo sektoriuje verčia transporto įmones ieškoti efektyviausių sprendimų. Vienas iš svarbiausių aspektų – transporto priemonių techninis aptarnavimas, ypač kai vežėjai nuolat keliauja po Europą. Paskutiniais metais vis daugiau Lietuvos transporto įmonių atstovų savo patikimumą įžvelgia užsienio servisuose, o ypač populiarus tampa priekabų remontas Vokietijoje.
Vokietijos techninio aptarnavimo privalumai
„Kada paskutinį kartą teko remontuoti priekabą Vokietijoje, buvau nustebintas aptarnavimo kokybe,” – pasakoja ilgametis vilkiko vairuotojas Antanas Jonaitis. Didžiausiu Vokietijos servisų privalumu jis laiko operatyvumą ir darbų kokybę.
Transporto ekspertai išskiria kelis esminius veiksnius, lemiančius Vokietijos techninio aptarnavimo centro pranašumą:
- Modernios diagnostikos sistemos
- Kvalifikuoti specialistai su ilgamete patirtimi
- Platūs originalių detalių sandėliai
- Griežti kokybės kontrolės standartai
- Sklandus aptarnavimo procesas
Vokietijos servisai dažnai turi specializuotus skyrius, skirtus būtent vilkikų priekaboms. „Specialistai iškart mato, kokia problema, nes jie kasdien susiduria su panašiais atvejais,” – pastebi logistikos įmonės „Trans-Line” techninis direktorius Tomas Petkus.
Techninio aptarnavimo iššūkiai tarptautiniuose pervežimuose
Kiekvienas tolimųjų reisų vairuotojas žino, kad techniniai gedimai kelyje – vienas didžiausių iššūkių. Europos transporto saugos tarnybos duomenimis, su techniniais gedimais kelyje susiduria apie 18% tarptautinių pervežimų.
„Priekabos yra ypač problemiškos,” – tvirtina transporto sektoriaus analitikas Rokas Matiukas. „Jos nuolat veikiamos dinaminio krūvio, temperatūros svyravimų, drėgmės ir kitų išorinių veiksnių.”
Dažniausios problemos:
Padangų ir ratų gedimai
Nors atrodo paprasta, bet padangų problemos yra viena dažniausių priežasčių, dėl kurių transporto priemonės susiduria su neplanuotomis prastovomis. Netolygus padangų nusidėvėjimas gali signalizuoti apie gilesnes pakabos problemas.
Stabdžių sistemos
„Stabdžių sistemų gedimai kelia didžiausią susirūpinimą saugos požiūriu,” – sako kelių policijos atstovas Markus Schelling iš Vokietijos. „Būtent dėl šios priežasties vykdome nuolatines patikras pagrindiniuose krovininio transporto maršrutuose.”
Elektros sistemos
Šiuolaikinės priekabos tampa vis labiau priklausomos nuo elektronikos. Jutiklių, apšvietimo sistemų ir signalizacijos gedimai gali sukelti rimtus saugos pažeidimus ir baudas.
Ekonominiai aspektai
Daugeliui transporto įmonių vadovų kyla klausimas – ar verta kreiptis į užsienio servisus? Ekonomikos specialistai pastebi, kad vertinant reikia atsižvelgti į keletą veiksnių:
- Prastovos kaina – kiekviena diena, kai transporto priemonė stovi remonte, yra prarastos pajamos
- Remonto kokybė ir garantija – ar po remonto galima tikėtis patikimo eksploatavimo
- Tolesni kelionės maršrutai – kartais logistiškai parankiau remontuoti transporto priemonę užsienyje
- Draudimo klausimai – kai kurios draudimo kompanijos bendradarbiauja su konkrečiais užsienio servisais
„Paprastai vertinant, kokybiško remonto kaina ilgalaikėje perspektyvoje visada atsipirks,” – tvirtina finansų konsultantas Germanas Šulcas. „Blogai suremontuota priekaba gali sukelti pakartotinius gedimus, o tai jau dvigubos išlaidos.”
Naujos tendencijos techninės priežiūros srityje
Žurnalistinio tyrimo metu buvo pastebėta, kad Vokietijos servisai vis dažniau taiko inovatyvius sprendimus:
Prevencinė diagnostika
„Mes pereiname nuo reaktyvios prie proaktyvios priežiūros,” – aiškina Hamburgo transporto technologijų centro vadovas Hansas Müller. „Naujos diagnostikos sistemos leidžia numatyti galimus gedimus dar prieš jiems pasireiškiant.”
Nuotolinė stebėsena
Šiuolaikinės telematikos sistemos leidžia nuolat stebėti transporto priemonių būklę. „Mūsų klientai gauna perspėjimus apie potencialias problemas dar prieš joms pasireiškiant,” – teigia technologijų įmonės „TruckTech” atstovas.
Ekologiški sprendimai
Aplinkosaugos reikalavimai vis labiau veikia ir remonto sektorių. Vokietijos servisai investuoja į aplinkai draugiškus procesus, tokius kaip alyvos perdirbimas ir netoksiškų medžiagų naudojimas.
„Ekologiškumas nėra tik mada, tai būtinybė,” – teigia aplinkosaugos ekspertas Tomas Richter. „Servisai, kurie nesilaikys naujų standartų, greitai neteks licencijų.”
Ką pasirinkti Lietuvos vežėjams?
Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos atlikta apklausa rodo, kad 62% transporto įmonių vadovų labiau pasitiki užsienio, ypač Vokietijos, servisais, kai kalbama apie sudėtingus remonto darbus.
„Tai suprantama,” – komentuoja asociacijos prezidentas Juozas Paulauskas. „Vokietija yra viena pirmaujančių šalių transporto technologijų srityje. Jų specialistai dažnai turi gilesnę patirtį sprendžiant specifines problemas.”
Tačiau ekspertai pastebi, kad ne visada būtina kreiptis į užsienio servisus. „Paprastesnėms problemoms spręsti Lietuvoje turime puikių specialistų,” – priduria J. Paulauskas.
Praktiniai patarimai vežėjams
Transporto ekspertai pateikia kelis praktinius patarimus vežėjams, kurie svarsto apie techninį aptarnavimą užsienyje:
- Turėkite iš anksto paruoštą patikimų servisų sąrašą skirtingose šalyse
- Pasitikrinkite, ar jūsų draudimas padengia remonto išlaidas užsienyje
- Išsiaiškinkite, kokia kalba galima bendrauti su serviso darbuotojais
- Turėkite transporto priemonės techninę dokumentaciją keliomis kalbomis
- Susipažinkite su vietiniais techninės apžiūros reikalavimais
„Planavimas yra viskas,” – teigia transporto vadybininkas Petras Kazlauskas. „Kai žinai, ką daryti gedimo atveju, sutaupai ne tik pinigus, bet ir laiką bei nervus.”
Ateities perspektyvos
Analistai prognozuoja, kad ateityje techninio aptarnavimo kokybė taps dar svarbesniu konkurenciniu pranašumu transporto sektoriuje. Griežtėjantys ES reikalavimai, didėjantis dėmesys ekologijai ir saugumui kelia naujus iššūkius vežėjams.
„Matome, kad technologijos keičiasi neįtikėtinu greičiu,” – sako Europos transporto komiteto narys Manfred Weber. „Servisai, kurie investuoja į naujausias diagnostikos ir remonto sistemas, turės pranašumą.”
Transporto įmonėms reikėtų strategiškai planuoti savo veiklą, įvertinant ne tik dabartines, bet ir būsimas techninio aptarnavimo tendencijas.
Išvada
Techninis transporto priemonių aptarnavimas užsienyje – tema, kuri reikalauja strateginio mąstymo ir išsamios analizės. Nors kiekvienas atvejis yra individualus, kokybiškas ir savalaikis remontas gali ženkliai padidinti transporto įmonės konkurencingumą ir patikimumą.
Kad ir kokį sprendimą priimtų transporto įmonės, svarbu nepamiršti, kad transporto priemonių patikimumas tiesiogiai veikia verslo sėkmę ir reputaciją. Tai investicija, kuri visada atsiperka.